Airphilosophy - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marly - WaarBenJij.nu Airphilosophy - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marly - WaarBenJij.nu

Airphilosophy

Blijf op de hoogte en volg Marly

27 Juni 2013 | Suriname, Paramaribo

Ik ben eergister terug in de tijd gevlogen.
Ik vertrok smiddags rond 14 uur, vloog 9 uur over land en zee, en kwam om 17 uur lokale tijd aan.
Na twee uur in het vliegtuig verveelde ik me al stierlijk.
De tijd kroop vooruit.
Ik zat naast een gezellig Nederlands-Surinaams gezin, met een dotje van een dochter. Deze dochter had geen eigen stoel, maar zat de gehele vlucht bij moeders op schoot. Ook de verschoonwerkzaamheden werden gezellig naast mij verricht.
Het was tropisch warm zodra we het vliegtuig ingingen, maar gedurende de vlucht werd de lucht ijzig koud, waardoor ik me koortsig voelde.
Ik keek Gooische vrouwen, de film Amour, en er was een starende kleuter die me de hele reis heeft aangekeken. Het vliegtuigeten dampte zoals het hoort, en het entertainmentsysteem werkte suuuuper traag.
De hoeken van het vliegtuig, bij de toiletten enzo, werden gebruikt als ontmoetingsplek voor familie en vrienden die geen stoelen naast mekaar hadden weten te bemachtigen.


Inmiddels is het donderdag.
Ochtend om precies te zijn.
Ik ben door een hele aardige taxichauffeur opgehaald op de airport, en naar mijn appartement gebracht.
Gister had ik mijn eerste afspraak met mijn stagebegeleider, Tolin.
We gingen bij Zus&Zo wat drinken, en daarna gingen we naar het kantoor van Culturele Zaken, om het een en ander voor Carifesta te " regelen" .
Nadat ik daar 4 uur mijn stagebegeleider heb geobserveerd, nam ik een taxi naar huis, om savonds in de stad nog naar een schrijverslezing te gaan.

Vanochtend verveel ik me. Ik heb nog geen fiets.
Ik weet nog geen weg.
Ze rijden hier links.
Ik ken nog geen mens.
Naar schatting zitten er in dit complex nu 2 of 3 andere stagairs, waarvan ik er nog geen een in levende lijven heb mogen zien.
Het is hier rustig.
Stil.
Langzaamaan.
En mijn kamer is insectvrij.
Meer kan ik me niet wensen.

BYE!!!

  • 27 Juni 2013 - 17:39

    Mama:

    Hallo Marly,

    Misschien maar eens googelen waar je de goedkoopste fiets kunt huren in Paramaribo. Daarna er maar eens op uit om een fiets te regelen zodat je Paramaribo kunt verkennen.
    Er is volgens mij genoeg nog te ontdekken en op je kamer heb je het op een gegeven moment ook wel bekeken.
    Heb je al rondgekeken bij het appartement waar het zwembad b.v. Is? Daar vind je dan ook misschien de overige twee of drie stagiaires. Nu je nog weinig mensen kent is het even saai, maar ik hoop dat er veel leuke mensen op je pad gaan komen.

    Xx
    Mam

  • 27 Juni 2013 - 17:41

    Nadine:

    Leuk om te lezen! Heerlijk die vliegtuigverhalen, haha! xxx

  • 27 Juni 2013 - 18:09

    Fleur:

    Spannend Mar! Misschien moet je elke dag iets plannen dat we wil gaan ontdekken ofzo. Een wijk, buurt, culturele trekpleister, shoppingroute. Lekker savonds uitstippelen en de volgende dag op pad. En als je nog leuke mensen vind om samen de boel te verkennen, nog beter. Misschien kun je die Tolin vragen om tel nummers en die stagaires gewoon opbellen of lekker aankloppen aan de deur. Mocht je hier geen zin in hebben, dan komen ze vroeg of laat wel op je pad haha.
    Ik heb vandaag met Ivo een geheel nieuw interieur voor zijn nieuwe huisje uitgezocht, was erg leuk mijn stylingskills in de praktijk toe te kunnen passen. wel 30 winkels ingeweest om het ultieme te vinden.

    Enjoy babe!

    x


  • 27 Juni 2013 - 19:43

    Anne Schoenmakers:

    hee lekkere tijdreiziger!
    leuk om je eerste belevenissen te lezen! ik zal mijn skype eens snel gaan fixen.
    ik wens je al het plezier toe van de wereld en ga er lekker op uit! dan kom je vanzelf wel buddies (en insecten) tegen hihi. als het kon stuurde ik je een fiets toe! of een auto met prive chauffeur.
    take care en
    duizend kusjes van je enige vense baby

  • 28 Juni 2013 - 03:32

    Marly:

    Hey iedereen, lief hoor. Ik heb vandaag twee huisgenootjes leren kennen. Vanmiddag met ze op tour geweest. Heb 12 dolfijnen gezien op de Suriname rivier en kaaimannen geaaid. Mijn middah wad dus minder teruggetrokken dan verwacht! Lekker Fleur!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marly

Ik ga eventjes drie maandjes naar Suriname. Ciao!

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 8305

Voorgaande reizen:

10 Juli 2024 - 01 Augustus 2024

Amerika

25 Juni 2013 - 20 September 2013

Paramaribo

Landen bezocht: