Onderweg naar New Orleans - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Marly - WaarBenJij.nu Onderweg naar New Orleans - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Marly - WaarBenJij.nu

Onderweg naar New Orleans

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

24 Juli 2024 | Verenigde Staten, Atlanta

Jongelui,

Leuk dat jullie weer mee kunnen lezen. Na een korte radiostilte vanwege omstandigheden hier een samenvatting van de laatste week.

Ik deel dit vanaf Atlanta Airport. Ik zit bij de gate om zo mijn vlucht richting New Orleans te pakken :)

13 juli

De dag begon met wat huis-tuin-en-keukenirritaties. Maar redelijk op tijd vertrokken we op weg naar mn oma haar 85e verjaardag. Het was een rit van ong 4 uur en toen we aankwamen waren we verbaasd over de grootschaligheid van het feest. Er stonden partytenten, zitjes, er was zelfs een dj.

Mn familie, waar ze bij inwoont had eten voor iedereen gekookt. Rijst, patatosalad, curried patatoes, mac n cheese, kip, beef, cornbread, biscuts, bonen, salade, dessert, cake, verjaardagstaart. Alles was er.

Ik ontmoette mn tantes, ooms, neven en nichten, mn halfbroer. Het was erg gezellig en ik werd al snel betrokken. Ben nog even met mn neven in hun dikke wagen naar de liquor store geweest. Leuke connecties gemaakt. En om 9u moesten we helaas weer op weg terug naar huis. Na weer 4 uur rijden waren we thuis.

De familiefotos deel ik indien gewenst op whatsapp ;)

14 juli, zondag. We zouden om 13u vertrekken maar om 7u stond mn pa bij mn deur. "We vertrekken toch al om 10u" was het devies. Dus maakten we ons klaar voor een rit van weer 6 uur, naar een mooi resort.

Hier regende het nogal. Onweer is hier aan de orde van de dag. Indiaas gegeten en beetje gewinkeld (alweer!)

15 juli

We zijn over het park gelopen. Daarna naar een aantal winkels geweest, want he. Nog nauwelijks geshopt, haha. Starbucks gepakt. Daarna naar 4 Guyanese winkels en eententjes geweest. Leuk!

16

Het slapen in mn ouders appartement op het vakantiepark wordt steeds penibeler. Ik slaap in de woonkamer op een uitklapbed en dat is niet heel comfi.

We zijn naar het zwembad geweest en savonds twijfelde ik om te sporten in de gym, op het vakantiepark. Toch maar gegaan, rond 21 uur en om 22 uur was ik terug. Fijn om even iets voor mezelf te kunnen doen. Kom ik terug, krijg ik de wind van voren. Dat alleen hoeren in Amerika snachts alleen over straat gaan. Dat ik door 40 man verkracht zal worden als ik dat in New Orleans ook zal doen. Niet alleen de woorden, maar vooral de agressie die doorklonk in de houding raakte me. Ik voel me zo kut en alleen en gevangen. Ik huil uit bij mam maar ben ook boos.

17

Gelukkig krijg ik vandaag mn eigen appartement. Ik sliep vanacht slecht. Angst om de dag erna weer een confrontatie te hebben. Of om weer iets verkeerd te doen.

Gelukkig rijden we al snel naar een indoor vlooienmarkt die me doet denken aan de Cuukse mert, maar dan met heel veel souvenirtjes! Als we terugkomen kan ik mn appartement in. Jeej.

18

We gaan naar Wonder works. Mn ma en ik, pa zet ons af. Het is een combi tussen wetenschapsproefjes en een arcade hall waar je gratis kunt airhockeyen en andere blije spellen kan doen. We drinken nog een (vegan) milkshake die aanvoelt als een maaltijdvervanger voor de gehele dag. Wat een calorieënbom!

Ik heb de eerste nacht in mn appartement geslapen en ben erggg blij om privacy en rust heb hierzo. Het voelt ook heel luxe!

18

Vandaag moeten mn ouders in de ochtend naar een presentatie over ons vakantiepark. Ik ga 1,5 uur sporten in de fitnesszaal. Dit keer om 12 uur smiddags, dus dat is legaal.

Na het sporten eet ik n lunch bij mn ouders en ga vervolgens met mam bij het zwembad zitten. We zwemmen een paar keer. Het water is heerlijk! Ik ben inmiddels zeker 3 tinten donkerder dan toen ik hier kwam. Geen wonder met UV sterkte 10 (0-10 is de schaal).

We ontmoeten Nederlandse mensen uit Voorburg die hier al 27 jaar komen. Vet grappig. Ze zijn hier vooral voor de all you can eat restaurants en de goedkope kledingwinkels! Zoals het ons volk betaamd. Haha

'S Avonds gaan we, mn vader, moeder en ik naar Old Town. Een soort kleine kermis die vaststaat, met toeristische winkeltjes er bij. Erg leuk en onverwacht dat mn vader meegaat. We eten bij een Mexicaans restaurant, dwz, mn ma en ik eten daar.

Al met al een ontspannen en heerlijke dag

19 juli

Mn pa had geen zin om oms ergens heen te brengen, dus besteedden we nog n dagje aan het zwembad. Daarna ben ik nog in bad gegaan. Straks gaan we naar het concert van Janet Jackson. Vet leuk!

20 juli

Janet haar show was gaaf. Mooie visuals, te gekke dansers. En zelf zong en danste ze ook goed. De queen is de 50 gepasseerd, dus erg indrukwekkend hoe energiek ze was. 2 uur lang heeft ze ons vermaakt met de hits van welleer. "Scream" was een bekend nummer van haar met Michael en iedereen ging wild toen dit nummer begon. Beelden van hen samen maakten dat hij even heel dichtbij was. Vet om mee te maken. In het voorprogramma stond Nelly. Hot in here en Dilemma waren gaaf om te horen.

21 juli

We zijn weer teruggereden naar mn vaders huis. Het duurde een uur of 7, dus met wat plaspauzes erbij was het een dagvullend programma. We hebben bij Ihop een pannekoekenontbijt gegeten en burger king had als een van de weinige fastfoodketens een vegaburger. Erg lekker!

We bereiden ons al weer voor op vertrek. Atlanta airport heeft 3 dagen last gehad van een technische storing dus hopelijk komt het goed.

Bij het naar bed gaan hoor ik het gezang van kikkers. Mn pa woont bij een "pont" in de buurt. Dat is een soort meertje en dankzij de vele regenbuien en onweer betreden de kikkers nu ook andere ondergelopen gebieden. Dwz, de plas onder mn raam. Ik hoor kikkers hun identiteitscrisis bezingen; 1 kikker maakt het geluid van nagels die over een boomstronk krassen, 1 kikker denkt dat hij een geit is, en tal van andere kikkers wanen zich operazangers. Deze kakafonie houdt me meerdere uren wakker, gelukkig vind ik onderaan in mn koffer uiteindelijk mn oordopjes.

22 juli

Weer moeten we met mn vader naar Savannah voor bankzaken. Heel apart, maar het geeft mn moeder en mij de kans om, hoe kan het ook anders?, nog even te kunnen winkelen. "Alleen" met nieuwe schoenen komen we thuis. Taco bell, fudge en n burger king vega burger (hehe hij beviel) stonden er vandaag oa op het menu.

23

We rijden naar Atlanta airport. 4 uurtjes met een break bij vreetschuur "Golden Carrel".

Pap boekt een hotel en ik heb dus weer mn eigen kamer. Morgen vlieg ik naar New Orleans. Ik moet om 07 uur op.

24

Om 0630 klopt mam op mn deur. We moeten van pap toch eerder opstaan. We gaan met de airportshuttle van het hotel naar de airport, hopend om files te omzeilen. Mm ouders helpen me met inchecken. Afscheid is kort en snel.

Ik loop door de security. Maak een nieuwe vriend terwijl we 1,5u in deze wachtrij staan. Helaas raak ik m kwijt na de douane. Toch leuk even met iemand gesproken te hebben. Jack uit Raleigh.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Marly

Ik ga eventjes drie maandjes naar Suriname. Ciao!

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 8206

Voorgaande reizen:

10 Juli 2024 - 01 Augustus 2024

Amerika

25 Juni 2013 - 20 September 2013

Paramaribo

Landen bezocht: