Het kwam niet goed, ek frustratie deel 2 - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Marly - WaarBenJij.nu Het kwam niet goed, ek frustratie deel 2 - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Marly - WaarBenJij.nu

Het kwam niet goed, ek frustratie deel 2

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

14 Juli 2024 | Verenigde Staten, Savannah

Recap: het kwam niet goed.

Ondanks dat we de dag ervoor nog getest hadden of de tv het deed en we de npo goed konden ontvangen (jup ging prima, het werkte allemaal). Bleek dat vandaag niet zo te zijn. Op mysterieuze wijze deed geen 1 tvkanaal het ineens meer.

Dus luisterde ik op advies van Nikki naar radio 1 die live verslag deed van de wedstrijd. De npo app zendt namelijk niet uit, buiten NL.

Met lieve hulp van Anne en Hj en Igor konden mam en ik via videobellen toch nog meekijken. Dit terwijl mn pa op de achtergrond met de tv provider bleef bellen.

Op zich toch wel priem dat we geen Europees kampioen worden, het zou zo jammer zijn als ik dat legendarische moment nou juist in Amerika had moeten meemaken. Dus chill.

Verder zijn de gemoederen rustig. We hebben vandaag boodschappen gedaan. Mn pa blijft dan ergens in de auto zitten en haalt ons weer op.

In huis is t gemoedelijk. De temp buiten is 27-36 graden en kei klam. Binnen is het dankzij de airco een steady 20 graden dus je vergeet soms hoe tropisch het buiten is.

Op twee uitbranders die ik kreeg na is het hier rustig.

11 juli

Mn pa moest naar Savannah om naar de bank te gaan. Wij mochten intussen naar een shoppingmall. Veel gekocht. In de file terecht gekomen.

Rainbow en Ross zijn die afprijzingswinkels waar je relatief goedkoop kunt shoppen. Verder zijn de prijzen hier eigenlijk vrijwel gelijk aan die in NL. Behalve fast food. Dat kost hier geen drol.

12 juli

Omdat de juiste persoon er gister niet was bij de bank moesten we vandaag weer terug. Ongeveer een uurtje is het rijden naar Savannah, over de binnendoor wegen. We komen langs oneindig veel fastfood ketens, vape winkels en soms lange stukken bos of veld.

Mam en ik gingen dit keer bij de Barnes [e-38] Noble onze tijd verdrijven. Een gigantische boekenwinkel met indoor Starbucks. Er is hier een afdeling met Black authors en black history[e-1f60d][e-1f60d]. Dus ik was in mn element. Bijna in staat om die hele afdeling te kopen. Ik ging weg met een tijdschrift en een boek en grote trots dat ik me had kunnen inhouden.

We zijn door Savannah gereden, hebben fotos gemaakt in het Forsyth park. Toen we nog wat van de binnenstad wilde zien begon t plots enormmm te stormen.

Op de terugweg gingen we nog naar de dollar tree, beauty supply store, Walmart, Mc donalds.

Mam en ik aten thuisgemaakte spaghetti. Mn pa kookte n gooooore vismaaltijd. Ik moest al kokken van de walgelijke lucht die er in huis hing. Hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Savannah

Marly

Ik ga eventjes drie maandjes naar Suriname. Ciao!

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 8207

Voorgaande reizen:

10 Juli 2024 - 01 Augustus 2024

Amerika

25 Juni 2013 - 20 September 2013

Paramaribo

Landen bezocht: