Aanvang reis - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Marly - WaarBenJij.nu Aanvang reis - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Marly - WaarBenJij.nu

Aanvang reis

Door: Marly

Blijf op de hoogte en volg Marly

13 Juli 2024 | Duitsland, Frankfurt am Main

8 en 9-6-24

We vliegen dinsdag vanaf Frankfurt om 11 uur sochtends. Dus moeten we, van mn moeder, een hotel nemen voor de nacht ervoor. 4 of 5 uur rijden in de nacht zou te veel zijn.

Dus op maandag vertrokken we. Niet, zoals ik hoopte, rond een uur of 15 of 16. We zouden er nota bene alleen hoeven overnachten.. Aankomsttijd van 20 of 21 zou ik prima vinden.

Nee, we moesten en zouden al om 12 uur vertrekken. Want, ze zou niet meteen naar bed toe willen. Na het rijden moet je natuurlijk eerst nog even kunnen bijkomen, voor je in slaap kan vallen.

Ze had het lef ook nog om er later op terug te komen, door te zeggen dat 11 uur vertrekken ook wel fijn zou zijn. "Je zat anders toch maar te wachten tot het 12 uur zou worden". Iets wat met mijn, vaak uitstellerige ADHD planning en voortdurende koffer reorganisaties nooit aan de orde kon zijn.

Dus vertrokken we om 12 uur vanaf Boxmeer. Wonder boven wonder hoefde ik op maandag zelf alleen nog het huis te stofzuigen en de afwasmachine uit te ruimen. Wat uiteraard kwam omdat ik al 4 volledige dagen besteed had aan het doen van de gehele collectie aan was, het inpakken van mn koffer, het uitzoeken van mn toiletartikelen, het doen van boodschappen voor zelfgesmeerde broodjes onderweg, het kopen van presentjes voor mijn familie en het meenemen van mn kat naar zijn logeeradres. Dat laatste had nog behoorlijk wat voeten in aarde: zn nagels werden geknipt, hij kreeg zn antivlooientabletje, zijn kattengrit, kattenvoer, voerbakjes, borstel en zn kattenbak werden ingepakt en in de auto gelegd, en als laatst nam ik de prins, Bowie Saint Claire the first, mee naar zn tijdelijke home away from home, in de auto, in zijn reismand. Wonder boven wonder klaagde hij dit keer niet elke 30 seconden in de vorm van een miauwtje. Dus hadden de eerdere bezoekjes aan zn tijdelijke huis zn vruchten toch afgeworpen.

We kwamen goed aan in Frankfurt. Ons beide verwachtingen te boven, waren we er al in 3,30 uur rijden.

Eenmaal in het hotel aangekomen was het dus nog vóór 16 uur. De spanning liep een aantal keer hoog op toen mam stress kreeg door tijd- en creditcarddingen. Maar rond half 6 zaten we aan de eettafel van een Indiaas restaurant naast ons hotel.

Een goede keuze want mam haar Butter chicken en mijn Biryani met naan waren goddelijk.

Na nog een rondje wandelen in omg hotel gingen we redelijk op tijd slapen.

In de nacht las mam een bericht van haar telefoon voor dat onze vlucht vertraagd was. En dus konden we om 7 uur opstaan ipv 6.

Onder haar bewind kwamen we ruimschoots 3uur voor vertrek aan op de luchthaven waar we nog n ontbijtje regelden en wat doelloos door de hal met taxfree producten scharrelden.

We zaten op tijd in het vliegtuig die na wat extra wachtmomenten dan toch vloog richting Atlanta.

Prima vlucht gehad met n kort moment van misselijkheid en lucht in mn buik. Maar al met al een ruim voldoende.

Eenmaal aangekomen op de luchthaven kon er nauwelijks n knuffel vanaf bij mn pa.

We pinden wat geld en gingen snel the high way op. Helaas kregen mn ouders al de 1e minuut in de auto ruzie. Omdat mn ma de aircoblazers wilde verstellen. Dat was absoluut een zonde, in mn Vaders ogen, en hij begon haar af te blaffen. Dat ze nog maar 1 min binnen was en ze hem nu al op zn heupen werkte. Hierdoor verstarde ze en heeft ze het eerste uur niks meer tegen m gezegd.

Uiteindelijk kon ik hier slecht tegen. Dus toen hij vroeg wat ik van de nieuwe auto vond zei ik al snel dat ik m mooi vond maar dat zij het wel koud had en ik vond dat hij daar niet zo moeilijk over moest doen. (De warmteregulatie is in hun relatie nogal vaak een ding).

Hij ging er mee akkoord dat zij de panelen aan haar kant mocht bedienen, zo lang hij dan de zijne maar volledig open kon laten staan.

En daarmee was de toon gezet. We stopten nog een keer voor n frietje bij KFC. En reden toen door naar Hinesville, home.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Frankfurt am Main

Marly

Ik ga eventjes drie maandjes naar Suriname. Ciao!

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 8210

Voorgaande reizen:

10 Juli 2024 - 01 Augustus 2024

Amerika

25 Juni 2013 - 20 September 2013

Paramaribo

Landen bezocht: